יום חמישי, 18 במרץ 2010

כדורי קרושה - הדרכה מצולמת

התמכרתי להכנת הכדורים הסרוגים האלה. הם כל כך קלים ומהירים להכנה והתוצאה מרהיבה בעיני. את ההדרכה לקחתי מתוך מארי קלייר שהוא מגזין עם המון המון השראה.
מה צריך?
  • מסרגת קרושה מס' 3
  • מחט לצמר
  • חוטי כותנה צבעוניים
  • כדור קלקר בקוטר 5 ס"מ
  • מעט אקרילן
שורה 1: סורגים 4 עיני שרשרת וסוגרים לטבעת עם עין שטוחה
שורה 2: בתוך כל עין סורגים 2 חצאי עמודים לקבלת 8 עיניים סה"כ. ממשיכים לעבוד בספירלה.
שורה 3: מחליפים צבע וסורגים בתוך כל עין שני חצאי עמודים לקבלת 16 עיניים סה"כ

שורה 4: סורגים חצי עמוד בעין הראשונה ושני חצאי עמודים בעין השניה. ממשיכים כך עד סוף העיגול לקבלת 24 עיניים סה"כ.
שורה 5: מחליפים צבע. סורגים חצי עמוד ב-3 העיניים הראשונות ושני חצאי עמוד בעין הרביעית. ממשיכים כך עד סוף העיגול לקבלת 30 עיניים סה"כ.
שורה 6: סורגים חצי עמוד ב-2 העיניים הראשונות ושני חצאי עמוד בעין השלישית. ממשיכים כך עד סוף השורה לקבלת 40 עיניים סה"כ.
שורה 7: מחליפים צבע. סורגים חצי עמוד ב-19 העיניים הראשונות ושני חצאי עמודים בעין הבאה. ממשיכים כך עד סוף העיגול לקבלת 42 עיניים סה"כ.
שורה 8: סורגים חצי עמוד בכל עין.
שורה 9: מחליפים צבע. סורגים כמו שורה 8.
שורה 10: סורגים כמו שורה 8.
שורה 11: סורגים כמו שורה 8 וסוגרים. מתקבלת כיפה קטנה.
סורגים עוד חצי כדור זהה אבל משנים את סדר הצבעים. כדאי להשאיר חוט ארוך בסיום שישמש אותנו בשלב הבא לחיבור החצאים בתפירה
תופרים את שני החצאים כמו בתמונה ומשאירים פתח להכנסת כדור הקלקר
מניחים את הכדור על האקרילן ועוטפים אותו
מקבלים כדור אקרילן ממולא בקלקר
דוחסים אותו פנימה לתוך ה"פאק-מן" וממשיכים לתפור
עד לסגירה של הכדור
תופרים טבעת של מחזיק מפתחות
ומחברים למפתחות או תולים על התיק או... למשל...
וגם...
בהצלחה!

21 תגובות:

  1. אני לא סורגת אבל בשביל התמונות האחרונות היה שווה לרפרף על הפוסט הזה! איזה מקסימות! הכדורים הכי יפים בתור סיכות ראש! :-)))

    השבמחק
  2. מקסים
    מקווה שאנסה מתישהו :-)

    השבמחק
  3. ואיזה כיף שיש לי אחד כזה...
    תודה על ההדרכה והתמונה האחרונה שלך הורסת (-:

    השבמחק
  4. לא הספקתי להגיב על הפוסט הקודם והנה ההדרכה הזאת, אז ראשית מזל טוב עתידי מצויין (יש לי הרגשה שאנחנו קרובות בתאריך:)) שנית, תודה על ההדרכה ושלישית - כתבתי לך מסר בתפוז, סרקתי לך רעיון לאתגר עבור הגר, אם תוכלי שילחי לי אימייל שלך כדי שאשלח לך את מה שסרקתי. זהר

    השבמחק
  5. זה מקסים! נהנתי לראות אותך מכינה אותם. יום אחד תלמדי אותי לסרוג במסרגה אחת!

    השבמחק
  6. מקסים ! וואו - משגע !!
    ..מתי את פותחת סדנא לסריגה במסרגה אחת.... ?

    השבמחק
  7. טוב....
    הכדורים מקסימים, התמונות מקסימות,
    הכדור על התיק שלי מעורר שאלות אצל כל מי שרואה אותו,
    וזה נראה לי אפילו אתגר אפשרי בשבילי עם מסרגה אחת...!

    ת ו ד ה !

    השבמחק
  8. מקסים!!! הדרכה נהדרת, וכדורים מקסימים!
    מתי סדנה? (:

    יעל

    השבמחק
  9. כדורים מקסימים .
    תודה רבה על ההדרכה הברורה והמושקעת.
    אני רק לא מבינה למה את טוענת שהם כה מהירים להכנה .

    מזל טוב ליום ההולדת

    השבמחק
  10. התמונות האחרונות כ"כ מתוקות!
    את יודעתץ, בדר"כ מתלהבים מתמונות של בעלי חיים ושל ילדים, נדיר שאומרים "חמוד" (ועוד- כ"כ) על תמונה של מבוגר.
    והנה- התמונות שלך כ"כ חמודות!
    מעניין אם גילית את הנוסחה לחמודיות יתר :-)

    ואיזה כיף לי שיש לי כדור כזה :-)

    השבמחק
  11. עכשיו הבנתי למה אמרת "דוגמנות" :-)))
    הכדורים האלה מהממים, המון תודה על שלי :-)
    בסוף אני עוד "אאלץ" ללמוד קרושה ;-)

    השבמחק
  12. מודה לכן על כל התגובות.
    ענת - לדעתי הכדורים מהירי הכנה מפני שכל חצי כדור מכיל 11 שורות סריגה קצרות מאוד. הכנת כל הכדור, כולל סריגה ותפירה אורכת אולי חצי שעה...(:

    השבמחק
  13. מעולה! באת לי בול בזמן....

    השבמחק
  14. דפי איזו מצחיקולה את, אוהבת את חוש ההומור שלך:o)) !
    הדרכה מקסימה, יש לי את כל החומרים ובטוח שאנסה !

    השבמחק
  15. these are so so fun- Ilove them! Thank you also for your sweet comment on my blog! Can't wait to see you either!!! huge hugs!

    השבמחק
  16. התמונות האחרונות - לדעתי צריך לעשות מהן פוסטר ולתלול באיילון, אם זה לא יעודד אנשים להתחיל לסרוג (בפקקים?) לפחות בטוח כולם יחייכו וזו תהיה תרומתך ה"צנועה" להפחתת האלימות בכבישים (-:
    או שפשוט תוציאי רשומה "101 דברים שאפשר לעשות עם כדורי קרושה"
    (-:

    השבמחק
  17. מדליק!
    אני רוצה סדנא!! סדנא!

    אני בעד בגירסת עגילים!

    השבמחק
  18. אני שומרת את התמונות האלה! זהו, את לא יכולה למחוק אותן!!!! חחחחחח....

    ממש מקסימים ונראים די פשוטים :):)
    יאלה סדנא!!!!!!

    השבמחק
  19. גדול! איזה יופי של תמונות ותודה על ההדרכה. איזה כיף זה לסרוג, נכון? ועוד כאלו דברים של "סיפוק מיידי" :-)

    השבמחק
  20. פשוט חשבתי להגיב ולומר נושא גדול, עשה לך קוד זה בעצמך? באמת נראה מעולה!

    השבמחק